Melt Museum

Media

melt museum to nowe miejsce w centrum Warszawy, w którym zanurzysz się w immersyjnych doświadczeniach.

melt museum wykracza poza tradycyjne ramy „muzeum”, oferując sensoryczną podróż w świat sztuki nowych mediów, technologii i immersyjnej rozrywki. To przestrzeń, w której rzeczywistość łączy się ze światem wirtualnym oferując jedyne w swoim rodzaju interaktywne doznania, które chłoniesz wszystkimi zmysłami.

Na gości czeka 11 immersyjnych pomieszczeń wypełnionych nowymi technologiami i autorskimi multisensorycznymi instalacjami na powierzchni ponad 600 mkw przy Placu Powstańców 2a.

Pierwsza stała ekspozycja „Artificial Dreams” poświęcona będzie przyszłości relacji człowieka ze sztuczną inteligencją, balansując pomiędzy techno utopią a cyberpunkową wizją w dynamicznej audiowizualnej oprawie.

Za melt museum stoi zespół MELT IMMERSIVE – wielokrotnie nagradzanego studia specjalizującego się w tworzeniu immersyjnych doświadczeń artystycznych oraz komercyjnych dla marek i klientów z całego świata (Disney, Netflix, Mastercard, Samsung, Versace).

Współzałożyciele MELT – Kamila Staszczyszyn i Kuba Matyka to duet twórców i reżyserów doświadczeń, którzy znaleźli się w rankingu NewEurope100 ogłoszonym przez Financial Times jako jedni z najbardziej innowacyjnych twórców i przedsiębiorców w Europie Środkowo-Wschodniej. Zdobyli także 4. miejsce w rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie w 2022 roku według Brief.pl.

Interesuje ich zacieranie granicy między światem rzeczywistym i wirtualnym oraz tworzenie wspomnień poprzez projektowanie multimedialnych przeżyć. Łączą te światy w niekonwencjonalny i niespodziewany sposób.

projekty melt immersive:

MELT.AI
( 2022 - ∞ )

melt.ai – to ciągle rozwijający się eksperymentalny projekt artystyczny AI, zrodzony w lecie 2022 roku. Jest odważną podróżą w niezbadane zakątki możliwości generatywnej sztucznej inteligencji. Wykorzystując AI, twórcy wpłynęli na nowe, niewidziane dotąd obszary estetyki wizualnej, tworząc hipnotyzujące i przełomowe produkcje wideo. Seria, pełna innowacji i współtworzenia, ukazuje sztuczną inteligencję jako coś więcej niż narzędzie – jako partnera twórczego. Projekt zyskał uznanie w mediach społecznościowych (144k obserwujących i ponad 25 mln wyświetleń) i został doceniony na arenie międzynarodowej.

MOMENTS @ ATELIER DES LUMIÈRES
( 2020 - 2021 )

MOMENTS to immersyjne, audiowizualne dzieło sztuki, uchwycające ulotną naturę chwil w czasie, inspirowane ruchem impresjonistycznym.

Jest to zmysłowa podróż w głąb abstrakcyjnych, przelotnych momentów, zainspirowana największymi mistrzami świateł i cieni. Relaksujące, medytacyjne dzieło, które zanurza gości w nieustannym strumieniu ruchu i eksplozji cząsteczek i kolorów.

Było wystawiane jako część ekspozycji o impresjonizmie w Atelier des Lumières w Paryżu.

NETFLIX - OPEN YOUR EYES
( 2022 )

MELT IMMERSIVE stworzyło porywającą immersyjną podróż, łącząc umysł, emocje i technologię, współpracując z Hanią Rani, Dobrawą Czocher i NETFLIX przy wprowadzeniu nowego serialu science-fiction Otwórz Oczy.

Dzięki wykorzystaniu interfejsu mózg-komputer (BCI), sygnały neuronowe artystów podczas występu zostały zamienione na animacje 3D w czasie rzeczywistym, łącząc się z wizualizacjami i mappingiem 3D w Unreal Engine 4.

Rezultatem jest fascynująca, zmysłowa wyprawa, która zdobyła uznanie, w tym nagrody 2x Webby, 4x INNOVATION i 6x KTR, odzwierciedlając odważne poszukiwania na nowoczesnych artystycznych obszarach.

PRO8L3M - OUTPOST
( 2019 )

We współpracy z grupą rapową PRO8L3M, ta pionierska immersyjna wystawa stanowiła pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Polsce, zapoczątkowując trend doświadczeń typu pop-up.

Łącząc interaktywną wirtualną rzeczywistość (VR), mapping 3D i immersyjne instalacje, wydarzenie oferowało innowacyjne multisensoryczne przeżycie. Udane połączenie sztuki i technologii zdobyło uznanie w lifestylowych i muzycznych kręgach, a także prestiżowe nagrody, takie jak MP POWER, INNOVATION oraz 2x KTR, podkreślając odważne eksploracje nowoczesnych horyzontów.

TURBULENCE @ ARS ELECTRONICA
( 2018 - 2023 )

TURBULENCE to trwający cykl immersyjnych doświadczeń i instalacji artystycznych, stworzonych z myślą o wielko-ekranowych środowiskach o wysokiej rozdzielczości, które zanurzają widza w cyfrowy nurt symulacji cząstek.


TURBULENCE: DEEPSPACE to tryptyk, który zadebiutował podczas festiwalu Ars Electronica w 2018 roku w przestrzeni DeepSpace8K. To zbiór eksperymentów wizualnych z cząstkami, symulowanymi w różnorodnych wirtualnych środowiskach.

MASTERCARD MUSIC
( 2022)

Immersyjny koncert duetu Mastercard przekształcił muzyczne wykonanie w przestrzenne audiowizualne doświadczanie, łącząc trzy sceny z publicznością zanurzoną w morzu świateł i laserów.

Gdy artyści występowali na przemian, tłum przelewał się między scenami, kierowany przestrzennymi audiowizualnymi ‘przejściami’, z kulminacją na niespodziewanej scenie centralnej, gdzie artyści zjednoczyli się w wspólnym utworze.

To innowacyjne wydarzenie, w którym odpowiadaliśmy za koncepcję i kompletną realizację, przedstawia doświadczenie koncertowe jako połączoną eksplorację przestrzeni, dźwięku, wzroku i ruchu.

PRO8L3M - TEST DRIV3
( 2020 )

Immersyjna pra-premiera albumu „ART BRUT 2” przenosiła widzów w fascynującą techno-podróż do barwnych lat ’90 w Polsce. Gigantyczna, postindustrialna przestrzeń została wypełniona światłami i ekranami, otaczając publiczność z każdej strony. Przestrzenne wizualizacje zsynchronizowane z muzyką oraz subtelne odniesienia do tekstów piosenek, które przemykały na ekranach, pozwoliły uczestnikom na odkrywanie albumu z unikalnych perspektyw. To śmiałe połączenie dźwięku, obrazu i przestrzeni przeobraża doświadczenie słuchania muzyki w immersyjne, interaktywne dzieło sztuki.

WALL OF WONDERS
( 2013 )

Nasza pierwsza wielkowymiarowa instalacja, Wall of Wonders, jawi się jako miejsce hipnotyzującego relaksu w technologicznym krajobrazie. W kontraście do otaczającej go opuszczonej przestrzeni historycznego Domu Słowa Polskiego, stała się audiowizualnym zaproszeniem do zatopienia się w medytacyjnych wielkoformatowych animacjach 3D opartych na ciągłym flow ruchu.

link do materiałów prasowych: